Söndagsångest med våldtäktsdusch

Min kära barndomsvän Nicole introducerade mig för begreppet "våldtäktsduscha" direkt när jag hörde ordet förstod jag vad hon menade. Jag har bara inte haft ett namn på det förut :) Många sitter säkert nu med en sån där "aha-känsla" och förstår precis vad jag menar medan andra sitter med gapande käftar och tänker "neeej guud vad hemskt". Men en våldtäktsdusch är alltså en sådan som man utför sittandes i fosterställning i badkaret eller duschen och låter HETA strålar slå mot ens rygg. En sådan dusch har jag tagit idag. Det är skönt när man fryser, för av någon anledning kan man ha lite hetare vatten när man sitter ner. 
Och så det här med söndagsångest. Jag har försökt göra något av den här dagen. Vaknade vid nio och åkte direkt och storhandlade. Mycket produktivt gjort tycker  jag. Glömde dock bort det här med lunch och middag. Men det har gått bra ändå :)
Sen åkte jag och köpte panelvagnar och gardiner och fixade mitt kök, det blev värsta mysigt. Skickar upp en bild senare, kameran är på laddning...
Men sen har jag inte gjort någonting alls... och det fungerar ju inte för mig! Vädret har varit kanon men jag har sån där ensamhetsångest så jag kan inte gå ut och göra saker ensam. Nej nej! Jag måste ju ha någon med mig. Men ingen har velat leka med mig idag.. så jag har mest suttit i min soffa... jag har kört en tvätt i maskinen och en disk i den andra maskinen... produktivt va? Och plockat undan lite i köket har jag gjort också men annars inget.. Usch.
Hatar att ha haft lediga dagar som jag slösat botr på att vara ensam. Sånt får mig att må dåligt. Jag har inte ens sovit! En så värdelös dag har det varit!
Imorgon hoppas vi på fint väder. Ska lämna bilen och då vill jag gärna ha fint väder när jag måste gå tillbaka! 
Och så de där jävla schenker som har tappat bort mitt paket med skorna jag beställt! Hade varit bra att ha dem imorgon!
Imorgon är det måndag. Då blir det skärpning! Så därför ska jag dricka upp min blåbär- och acaijuice nu och äta mitt sista äpple. 

Hoppas ni har haft en bra söndag iaf :)
Må gott :)

Kommentarer
Postat av: Sandra

Hoppas du slipper vara så ensam idag gumman :) Jag börjar min "detox vecka" idag, yay!

2010-02-08 @ 10:53:48
URL: http://www.ssnadra.se
Postat av: Sofia

Enligt mina kalkyleringar så borde anledningen till att man kan ha varmare när man sitter i badkaret vara att det tar längre till för strålen att nå kroppen, därav hinner vattnet svalna något mer :) Idag är en bra dag! :D

2010-02-09 @ 12:42:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0