Julafton..

Förutom allt tissel tassel jag har för mig idag funderar jag också över julen i år.

Det kan hända att julafton i år kommer suga mer än vanligt. Det är nämligen så att min mormor börjar bli till åren.. okej så långt är jag med. Men mormor är fortfarande pigg och spurtig.
Min mamma tycker att mormor ska slippa laga all mat och hålla på i år, och attt hon och morfar ska åka till strängnäs och fira med mina släktingar där istället. Min mamma ska jobba kväll i år på julafton, och jag ifrågasatte då vad jag skulle göra på jul. Mamma tyckte då att jag skulle vara hemma hos dem med min styvfar och styvbror. Och alltså ja visst jag älskar dem och tycker om dem jättemycket men jag har faktiskt ingen som helst lust att sitta med dem två på julafton. 

Jag har stått ut med att min mamma jobbat de flesta jualftnar när jag varit liten, utan speciellt mycket gnäll tycker jag, jag har dessutom haft god förståelse för att vi inte haft råd med julklappar och jag har funnit mig i att vi på senare år kommit överens om att inte köpa några julklappar till varandra. Jag gör på mitt eget vis och har julprojektet varje år då jag gör julklappar till alla. Jag har också funnit mig i att gå på alla jul-släkt-middagar ensam, att vara en förespråkare för min mammas och styvfars del av släkten, jag sitter där varje jul och försöker njuta i alla de drag jag kan, alla år har jag försökt att inte bli osams med min jämngamla kusin, jag försöker vara trevlig, jag förösker verklligen se till så att det ska bli en trevlig jul och nu är allt det som jag försökt bygga upp under dessa snart 22 år av julfirande förstört. Nu känns mitt julprojekt SKIT tråkigt och jag har inte alls någon lust att fira jul alls. Inte en enda jul som jag minns har varit rolig, och det gör mig fruktansvärt ledsen.

Jag slutade längta efter julafton när jag var typ 7-9 år. Den bara kom. 
Jag kräver inga extravaganta julklappar. Bara en vanlig jävla jul där alla har trevligt. Men fuck it!

Jag tänker inte göra någonting alls till jul i år. 
Alla andra år har jag firat med familj och sen gått och supit ner mig någonstans. I år blir det inte så. SÅ jag går väl hem och lägger mig istället och hoppas att julhelgen går över fort.

Kommentarer
Postat av: Sara

Vad tråkigt! :-( Du kan väl försöka göra en ego-jul i år? Ha filmmaraton med dina favoriter eller så? Jag antar att gå ut och supa skallen av sig inte är aktuellt med helfart.



Det mest positiva när man blir vuxen är att man faktiskt kan välja själv hur man vill göra och nu kan du skapa dina egna traditioner. KAnske träffar du en dag en livskamrat som du kan skapa den jul DU vill ha tillsammans med.



KRAM

2010-12-08 @ 11:20:21
URL: http://sarasxtravaganzaliv.wordpress.com
Postat av: matilda

du får säkerligen komma hit på jul :) mamma kanske skulle komma ner med mina två äldsta småsyskon och självklart finns det plats för dig :)

2010-12-08 @ 11:54:08
URL: http://starkareanord.blogspot.com/
Postat av: Sandra

My little darling! Jag förstår om du bara vill dra täcket över dig & sova bort julafton, det skulle jag göra om det blev så där för mig. Hade jag & Thomas firat jul här hemma hade du varit mer än välkommen! Men nu är det ju så att Thomas jobbar & jag ska iväg till min moster!

KRAM

2010-12-08 @ 12:09:55
URL: http://www.ssnadra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0