Boxning idag igen :)

Jag gillar sandsäcken, det är ett enkelt sätt för mig att slå ihjäl en timme (ahah) och få ganska ordentlig träning gord utan att jag känner mig vilsen. Idag kombinerade jag boxsäcken med situps med fem-kilos vikt och lite benlyft och lite armhävningar. Värmde upp och av med crosstrainern. Upp med 5 min och ner med typ 2 för då var jag helt slut.

Förbränningen på den timme jag tränade blev otroliga 939 kcal! Lite väntat med tanke på att jag brände typ 250 kcal på en timme genom att inte göra någonting alls igår haha ^^ Men ändå jävligt kul! Vår värd på gymmet frågade hur många kcal per dag jag äter. Svarade att jag äter fyra hundra, och berättade sedan att jag förbränt 900 av dem just. Hon undrade hur jag gjorde för att fortfarande stå upp.

Men det är ju så att när man går på cambridge, eller, när man sätter kroppen i svält så även om man äter lite kcal så är det inte därifrån kroppen tar sin energi. Kroppen tar den ifrån det som är lagrat, i form av fett. Jag är varken trött eller hängig efter jag tränat. Lite snurrig kanske men det beror oftast på att jag är dålig på att dricka vatten. Och så brukar jag bli lite ostadig efter att jag har tränat hah ^^ 
Nu ska jag dock inte lura er med något. Det är inte bara att sluta äta och tro att man på det sättet kan uppnå det välmående jag har. Nej. Med cambridgekuren får jag i mig all näring, alla vitaminer och alla mineraler jag behöver. Även dessa 400 kcal behöver kroppen för att fungera. Punkt. Och NEJ jag kan inte träna hur mycket som helst. Troligen tränar jag egentligen lite för mycket, men jag har lovat mig själv att känna efter, om jag inte mår bra då ska jag inte träna. Kroppen får bestämma åt mig. 

Vill ändå säga detta så att ingen får för sig några dumheter. Även ni som går på VLCD där ute. Visst, träna, men gör det med sunt förnuft. 

Och så vill jag avsluta med att säga att jag bara ääälskar min pulsklocka! Den är som en personlig tränare, man vill liiite mer hela tiden ^^

Kommentarer
Postat av: Danielle

Den där klockan verkar grym! Har önskat mig en sådan i julklapp av min pojkvän. :D Fick bli den billigaste men jäklar vilken sporre den kommer att bli (om jag får den då, hehe). Man kommer ju inte vilja ta av sig den. :D



Är förresten sjukt imponerad av att du pallar äta så lite! Jag skulle krevera. Hejja dig!

2010-12-07 @ 23:59:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0