Om att hitta sin vardagsmotion

Jag tycker alla tjatar om den där jäkla vardagsmotionen hela tiden "gå istället för att åka bil eller buss" "ta trappen istället för hissen" "gå en omväg på väg till jobbet" blablablabla... men jag vill väl inte vara svettig och äcklig när jag kommer dit jag nu ska om jag inte ska hem så att jag kan duscha? 

Vi lite större tjejer har ju lite jobbigare med sånt där. Inte nog med att folk upplever oss som lite smått tröga och klumpiga, måste vi anses vara äckligt svettiga också när vi kommer till jobbet? Jag kanske bara talat för mig själv men jag skäms jättemycket när jag har cyklat till jobbet och kommer in och svettas som en tok..
(nu kommer det bli konstiga hopp men ni förstår i slutet)
Tro´t eller ej kära läsare men jag är en RIKTIG tv-spelsnörd a´la 90-talet med super nintendo och åtta bitars och allt annat kult.. på det älskar jag även japan och dess kultur, i den kulturen ingår ett "tv-spel" som kallas DDR (dance, dance revolution) som jag alltid varit väldigt fascinerad av. Speciell de som är riktigt duktiga på det! Det är alltså en dansmatta som fungerar som guitarr hero, fast man ska dansa efter pilarna istället för att spela efter pluttarna  (det är okej om ni inte hänger med).
Så för några veckor sedan satt jag och muttrade över att jag aldrig har tid/tålamod till att spela tv-spel längre.. då slog det mig som en blixt ifrån ett cornflakespaket att DDR det är ju grejen för mig. Detta är alltså väldigt jobbigt om man bara vill. Man kan också bara göra de små rörelserna, men det är ju roligare att faktiskt dansa och röra på armarna lite!
Så detta ska bli min dagliga motion! 30 minuter om dagen får jag både spela tv-spel och motion ^^
Ibland är man väl alldeles för clever! ;)
Vad är era speciella motionssätt? Snälla berätta :)

Kommentarer
Postat av: jess

promenad och simning..älskar att simma, nu gäller det bara att göra det :)

2009-09-09 @ 20:57:36
URL: http://jessicaakerblom.blogg.se/
Postat av: Jöns

Jag brukar sätta mig och lira trummor på Rock Band och köra dem riktigt svåra låtarna som man svättas lite och bränner kalorier, kör även DDR ibland (=



Vilken konsol kör du på btw?

2009-09-10 @ 01:07:06
URL: http://beaverfever.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0