Fråga :)

jess om Dag 7 ^^:
Klart att du ska dricka skumpa och äta gott. hur funkar det sen när du är färdig och ska börja äta igen? Faller man inte lätt i fällan igen? Jag är en av dem som tjatar med "jag vill göra en långsiktig förändring och börja rätt från början, alltså börja äta nyttigare och motionera" Är rädd för att om jag gör som du så kommer jag att gå upp på en gång, jag är en fegis som inte litar på mig själv. Börjar du med att äta lite, lite i början?




När jag har hållt på med Cambridge så har jag när jag slutat krympt min magsäck så pass mycket så jag kan inte äta speciellt mycket alls. Förra gången skulle jag fira med en kompis, så vi gick till ett ställe där de har gourmet pizzor. Eftersom jag visste att jag inte kunde äta så mycket så tog jag en barnpizza. Den var kanske 25 cm i diameter. Men jag orkar ändå bara en fjärdedel och då var jag PROPPMÄTT! 

Sen måste man ju ändå tänka på vad man äter. Själv upplevde jag inte den goda smaken av godis på väldigt länge. Jag tyckte att det bara smakade konstgjort och äckligt (jävligt dumt att äta ändå och tillslut känna den goda smaken igen). Godis och andra såna nyttigheter fungerade inte alls för mig ett bra tag efter att jag avslutat kuren åt jag inte mycket, behövde inte speciellt mycket alkohol för att bli full, godis var inte gott, jag fick ont i magen av fettet i exempelvis chips, pizza, hamburgare, pommes, ja typ allt som var stekt eller friterat i stora mängder olja och jag kunde heller inte dricka/äta laktos längre (vilket var tur för jag hävde i mig mjölk tidigare, men dåligt för de laktosfria produkterna innehåller avsevärt mycket mer socker än de vanliga mjölkprodukterna).  Öl blev också ett problem pga sin laktoshalt samt kolsyran. Så det är ganska enkelt att skapa sig nya vanor efter att man avslutat en längre kur om man bara lyssnar på sin kropp. DOCK: eftersom man inte kan få i sig så stora mängder mat måste man också se till att man får i sig rätt saker som innehåller mycket vitaminer och mineraler och näring. Något som jag inte riktigt fattade.


Jag har upptäckt att mina naglar/nagelband som brukar vara nariga och trasiga och ha stora sår inte längre har det. Sånt här tycker jag är mycket häftigt men cambridge för man märker på en gång att man vanligtvis inte får i sig allt man behöver. Och av lukten att döma får man i sig en massa toxiner annars som nu måste ut.

Imorgon är det vägning klockan tolv, ni kan absolut förvänta er ett blogginlägg direkt efteråt :)

Må gott :)

Kommentarer
Postat av: jess

Ok misstänkte nästan att magsäcken är avsevärt mindre efter kuren. Låter som om du har koll denna gång, tack för hjälpen :)

2009-09-21 @ 07:49:02
URL: http://jessicaakerblom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0