Emma

"lukta illa? springa på toan? berätta... jag funtar på att börja själv nämligen"

Så skrev Emma till mig.

Jo ni förstår så här är det: När man håller på med CK och kör på helkur så luktar man väldigt illa. Framförallt ur munnen, ett av skälen till att man ska dricka vatten. Men man kan också börja lukta illa rent allmänt om man dricker för lite vatten. Hur mycket man luktar varierar från person till person, om man har mycket gifter i kroppen som vill ut genom svettkörtlarna (för ck fungerar ju som en detox också) och på hur mycket vatten man dricker.

OCH du kan ju tänka dig själv om du måste hälla i dig 3 liter vatten om dagen minst som ska vara utspritt under hela dagen... det blir en hel del toabesök om man är ovan vid att dricka mycket, som jag exempelvis som är ganska dålig på att dricka vatten om dagarna. Ja och så kanske jag ska passa på att nämna att den första veckan är magen lite krånglig.. man fiser en del och ens... avföring... kan vara lite speciell. Här har vi inga skrupler! Den luktar SKIT! Och har en konstig konsistens, men det beror ju också på alla gifter som ska ut ur kroppen.

Sen kanske jag ska passa på att säga att det är ganska lätt att bli förstoppad med CK, IGEN; RIKLIGT med vatten. Det är duperviktigt! Om magen ändå känns lite trög kan man blanda i en tesked krossade linfrön i shaken. Det hjälper magen att hålla i gång lite :) Observera: endast en tesked eftersom för mycket linfrön kan vara giftigt när man äter vanlig mat, på tom mage är det ännu lite värre.

Kom gärna med fler frågor. Imorgon ska jag träffa min konsult och då kan det vara bra om jag har med mig några frågor ni har ställt :)

Kommentarer
Postat av: jess

Nu jäklar kör vi, har dock inte råd att prova CK men ner i vikt ska jag :) ska bli kul att läsa om dig.

2009-09-13 @ 22:25:53
URL: http://jessicaakerblom.blogg.se/
Postat av: jess

Hur mycket kostar egentligen kuren och allt vad den innebär?

2009-09-14 @ 12:34:18
URL: http://jessicaakerblom.blogg.se/
Postat av: Emma

jag har fått kontakt med en konsulent nu. ska bara boka ett möte och sen ska jag också köra så det ryker! tänkte köra ren kur. men är lite orolig för att hungern ska kicka in för hårt. men det gäller väl att pina igenom sig den första veckan, och sen blir det väl bättre va?... nä. dags att bli av med fläsket. eller vad säger du?

2009-09-14 @ 14:40:27
URL: http://sockiss.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0