Beach 2010 då?

Hej mina kära läsare! Finns ni kvar? Lämna gärna en kommentar :)

Jag tänkte försöka ta upp det här igen... jag VET jag är så jävla dålig men nu ska det bli ändring! Jag är äntligen frisk och känner att jag har livet i balans och ska därför nu köra igång igen med min viktnedgång!
Är ni med mig?
Ni är nämligen väldigt viktiga för mig :)
Hör av er med kommentarer, kritik, tips osv. Tänkte att jag skulle försöka göra denna blogg till en lite större blogg för just viktnedgång för stora tjejer. Verkar inte finnas någon sida som har specificerat sig på just det.
För senaste nytt: Jag har ansökt om att få vara med i en testgrupp hos någonting som heter xtravaganza. Jag var på intervju i förrgår och ja.... det finns ju en del att säga om detta stället.
Jag har tidigare kollat upp dessa men det finns INGEN prisinfo på nätet om dem så jag tänkte att jag skulle lägga ut den här.
Testgruppen skulle enligt annonsen få ingå i xtravaganzas program gratis i 5 veckor och ska under den tiden gå ner 100 kg tillsammans. Det visade sig ju dock att det inte alls var gratis.
Jag vet att de flesta av er som läser min blogg har koll på det här med cambridgekuren. Xtravaganza fungerar på samma sätt med ketoner och måltidsersättningar osv, men de har också någon form av terapi program och et liitet liitet gym. Under dessa 5 veckor är det meningen att testpersonerna ska gå på "helfart" som motsvarar cambridges "ren kur". Dessa får man betala nära 500 kronor i veckan för, det är alltså inte alls gratis.
Deras priser utöver ligger på 899(!!) kronor i månaden i 6 månader och efter det "bara" 599 kronor i månaden resten av året. Om man vill  gå ett andra år kostar det återigen "bara" 399 kronor i månaden... plus någon form av inträdesavgift förstås.... Vem betalar så mycket?! Kan man inte lika bra lägga sig under kniven då?

Själv har jag börjat fundera på det där med gastric bypass.. men jag tycker det verkar så jääkla läskigt!
Vet inte om jag skulle få någon operation heller för den delen. Men inte än iaf. Har inte provat allt än och jag har fortfarande Cambridgesoppor kvar. En runda till med det!

Solen går upp här och en dag av plugg och utgång står på schemat.
Jag låter er veta så fort jag har funderat klart över vad jag ska göra härnäst. Kom gärna med förslag, jag kan vara er lilla testkanin för sånt ni själva inte vågar prova i diet/hälsokost väg, gör dock inget som är hälsovådligt, tänker inte svälta mig :P
Xtravaganzas hemsida: http://www.xtravaganza.se

Kommentarer
Postat av: Anonym

Nej Joy, ingen operation! Du är en så bra tjej att du klarar av dina mål ändå, utan genvägar! Jag tror på dig! Puss

2009-09-06 @ 22:49:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0