Vem är KnY?

Eftersom min läsar-rate har gått upp en del och jag egentligen inte har någon aning om vilka ni är och vilka av er som vet vem jag är så tänkte jag att jag kanske skulle ta och presentera mig själv.

Jag heter alltså Joy (jo precis det är mitt riktiga namn som jag är döpt till i Fors församling i Eskilstuna).
Jag är 21 år och bor i centrala Eskilstuna i en tvåa i den där stadsdelen kallad Nyfors som uppenbarligen har störst arbetslöshet i Sverige och blir framställd som värsta ghettot ever. Själv trivs jag rätt bra här med mina två arbetsgivare och mina studier. 
Jag läser till beteendevetare och jobbar som mentalskötare/boendestödjare inom psykiatrin och socialpsykiatrin (fråga mig vad skillnaden är).
Jag har alltid varit stor och alltid kämpat med min vikt. Jag har provat med att träna och äta nyttigt, jag har provat danska rikshospitalets diet, jag har provat att svälta mig... ingenting sånt har fungerat.

Jag 2004, representant för RFSL på kaktusfestivalen i arboga, jag var ascool! ;)
Jag 2005


Jag 2006


2007 skulle jag ta studenten från Mediaprogrammet på S:t Eskils Gymnasium med inriktning fotografisk bild och jag hade då bestämt mig: Jag vägrade vara tjock på min student! 
Jag hade tidigare blivit tipsad av en vän om Cambridgekuren och kände att det var värt att ge det en chans. Tack vare snälla föräldrar hade jag råd att göra det.
Efter nio veckor på kur hade jag gått ner 21 kg och vägde då 83 kg vilket var mindre än jag vägt sen jag var elva år.
Jag 2007 på min student... duuh..

Jag höll vikten i nästan 1 ½ år. Vintern 2007 flyttade jag hemifrån och började mitt egna vuxna liv.
Jag hade genast som standard att inte ha lättlagad skräpmat hemma. Alltid färska grönsaker, massa frukt och jag åt inte speciellt mycket godis. Det gick bra för mig, jag hade jobb och under våren/sommaren 2008 fick jag ett heltidsvikariat på Rinmansgymnasiets Samverkansprogram som skulle sträcka sig minst till augusti. Det var också bara dit det löpte sedan fick jag gå pga nedskärningar. 
Detta slog ner mig i skorna ganska rejält. När jag sedan fick dåligt om timvik. och jag hade misslyckats med något konstlat försök till att studera Matte C på komvux föll jag ihop totalt. Ekonomiska och psykiska problem i form av en sorts livkris fick mig att äta.. och äta.. och supa.. och äta. På mindre än 4 månader hade jag gått upp allting och lite till. Jag har aldrig levt så ohälsosamt i hela mitt liv.
Jag 2008

Vintern och våren 2008 blev således ingen "walk in the park" för min del. Men det var inte förrän i mars 2009 som det slog mig att jag hade gått upp så galet mycket i vikt.

Jag 2009

Jag började med Cambridge igen med det fungerade inte. Min skola, jobb och dieten gjorde mig stressad och jag fick utslag över hela kroppen och var tvungen att avbryta...
Så såg jag ut över hela kroppen...

En jobbig sommar senare och ungefär 7 kg mindre sitter jag här och hoppas på det bästa! 
Beach 2010!


I övrigt lever jag ihop med L och tycker om att dricka te med mina vänner :) Min favoritfärg är orange och min favoritmat är ramen med örter. 

Nu vet ni lite om mig ;)
Må gott!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Du låter som en intressant människa!



sv: klart jag kan väga 50 kg, som minst vägde jag 36 :)

2009-11-24 @ 11:41:41
URL: http://psycological.blogg.se/
Postat av: Anonym

ja, det var dumt då. jag låg inlagd fem månader, men nu är jag tillbaka.

fast jag funderar på ifall 65 är bättre än 50. memn det betyder att jag väger nästan dubbelt så mkt som bara för två år sedan..

2009-11-24 @ 12:02:55
URL: http://psycological.blogg.se/
Postat av: Elin

Önskar dig lycka till! :)

2009-11-24 @ 13:01:41
URL: http://elinwilson.blogg.se/
Postat av: Anonym

hur fan kan du kommentera att danni är dum som vill väga "så lite" som 65 när du ser ut SÅDÄR?

snälla. klart man hellre väger lite (65 är fan övervikt) än har sjuklig fetma som du.

2009-11-24 @ 21:19:14
Postat av: Jenny "Pentan"

Underbar läsning om dig!!! Kul att få veta mer - kram =)

2009-11-26 @ 10:12:33
URL: http://www.nogg.se/minresa

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0