Dag 15

En tuff dag till igår och idag står vågen på 104,8 så dvs upp 0,5 sen igår. Känns okej. När jag hade pluggat klart och bråkat hela dagen och stått ut med en huvudvärk som inte var från denna värld tog jag tag i min vän och sa "jag vill sätta mig någonstans och ta det lugnt, och i lugn och ro äta middag!". Så snäll som min vän Mahulda är så nickade hon och sa "vad är du sugen på då hjärtat?".

Mot thai classic blev det! Och deras Julmiddag. En tre rätters middag med aperitif. Vi började med att äta upp räkchipsen som stod på bordet sen Martini bianco som fördrink, tigerräkor i vitlökssmör och sallad till förrätt, oxfilé med vitlök och peppar med ris till till varmrätt, och sedan kokosbanan och glass till efterätt och så avslutade vi med lite te respektive kaffe. Mysigt som fan då det var väldigt länge sen som jag och Mahulda gjorde något sådant tillsammans bara hon och jag. Skönt att sitta och bli servad maten också. Huvudvärken, plugget och alla problem fanns inte medan vi satt där, det var VÄLDIGT behövligt att få sitta ner och äta på det där sättet. Som det är just nu springer jag bara runt och stressar hela tiden.

Jag häller i mig frukost, jäktar till skolan, häller i mig lunch på rasten, jäktar in, iväg och tränar, jäktar hem för att duscha, häller i mig middag, somnar på soffan, häller i mig frukost, jäktar iväg för att plugga, häller i mig lunch, fortsätter plugga, jäktar iväg för att hinna med ett privatliv också, häller i mig middag, försöker få lite "me-time" och somnar sedan ganska snart.

Det är en oändlig stress hela tiden så här i tentatider. Så min middag igår var helt otrolligt välbehövlig. Visst jag hade egentligen inte råd med den, och nej jag ska definitivt inte dricka alkohol, och jag ska ju inte äta. Men damnit! Det här var spa för mitt sinne! Jag känner mig nästan lite gråtmild för att det var så skönt att få andas ut på det där sättet!

Tack Mahulda för en jättetrevlig kväll!
Hoppas idag blir en bra dag, även om den ifrån mitt fönster ser lite mörk ut...

Kommentarer
Postat av: Jenny "Pentan"

Du är väl värd lite mys och en paus med en god vän och god mat! Livet är kort och man ska inte bara slava och stressa hela tiden! Kram i mörkret!

2009-12-03 @ 18:31:14
URL: http://www.nogg.se/minresa
Postat av: Sandra

Det där var du verkligen värd. Man måste sätta prio på lite balsam för själen ibland!

2009-12-04 @ 09:48:18
URL: http://www.ssnadra.se
Postat av: e

huvudvärk för mig med, men jag ska nog unna mig lite CherryCoke och Roquefort ost ikväll. Man är skyldig sig själv att njuta ibland. glöm inte det.

2009-12-05 @ 20:42:07
URL: http://sockiss.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0